ONDANKS DE SCHIJN

ondanks de schijn
van het vervliegen
is de pracht van de schemering er als wij er nog niet zijn
en als wij er niet meer zijn
in de avondlucht zie ik mensen met gretige blikken
zij lachen zij eten zij kopen
met hen heb ik niets te maken
in hun ogen poogde ik een antwoord te vinden
misschien was het medeleven
wellicht was het hoop 
waarschijnlijk was het troost
toen zag ik mijzelf weerspiegeld in een raam
en ondanks mijn verdriet
realiseerde ik me
dat niet alle vragen een antwoord hebben
terwijl een kind naar mij lachte
wist ik dat die aanvaarding
niet vervliegend was

despite apparent passing
the beauty of dusk is there
when we are not there yet
and when we are gone
in the evening sky I see people with eager eyes
they laugh they eat they buy
They do not concern me
In their eyes, I endeavored to find an answer
maybe it was compassion
perhaps it was hope
probably it was solace
I saw myself reflected in a window
and despite my grief
I realized
that not all questions have an answer
while a child smiled at me
I knew that this acceptance
was not volatile

Geef een reactie

